Повинуйся
Конечно, можно слепо повиноваться голосу в голове и за жалкие четыре с половиной минуты придти к издевательской условно «хорошей» концовке. Но гораздо интереснее вступить с этим незримым проводником в конфронтацию и делать ровно наоборот из того, что он говорит – вам командуют идти вперёд, а вы стоит на месте, вам говорят пойти по лестнице вниз, а вы нарочно идёте вверх, вам советуют пойти в конференц-зал, а вы идёте в комнату отдыха для персонала.
Чем сильнее вы стараетесь вырваться из порочного круга, тем более напряжённым становится комментатор — он начинает ёрничать, сбиваться с темпа, строить козни, пуская вас в западню и перезапускать игру. При этом каждый раз вас пускают по новому пути, показывают новые интересные места и, самое главное, так однозначно и не говорят, что же именно произошло со Стэнли.
Одна догадка сменяет другую с космической скоростью и для каждой из них обязательно найдутся какие-то подтверждения. Случившееся со Стэнли – это чья-то злая шутка, социальный эксперимент или научный опыт? А может быть Стэнли просто спит? Или, например, сошёл с ума на своей дурацкой работе? А вдруг Стэнли в принципе не существует?
При этом всю дорогу, следуя притчевой форме, The Stanley Parable очень ловко балансирует на грани между суровым тоном и легковесной несерьёзностью – то превращаясь в ночной кошмар, то в весёлую ситуационную комедию, причём основанную на предыдущем игровом опыте и активно ломающую «четвёртую стену». Попробуйте, например, посетить в разные игровые сессии чулан – вас обязательно ждёт ехидный комментарий рассказчика с очевидным подтекстом.
Revisional Differences
dump0.tmp
To prevent secrets from being discovered too quickly, many of the game’s files were initially stored in an encrypted archive at . After a decryption tool was released by a third party, an update removed the archive and placed all the files into the game’s content directory.
«Choice» Video
Original | Revised |
---|---|
After a schoolteacher complained, the «Choice» video was changed to show more wholesome values.
Original | Revised |
---|---|
The next slide was similarly edited to show Steven considering setting fire to orphans rather than actually doing it.
Baby Game Ending Monolith
Original | December 27, 2016 Patch |
---|---|
The original version of the Baby Game ending has what the developers call a «weird black monolith» obstructing the text. This is caused by the door for the puppy not closing, and has since been fixed.
The stanley parable как включить консоль
Just a Personal Guide for Cheating.Remember, Information was taken from the following guides in Extras and Sources.
1
1
1
- Right-click on The Stanley Parable.
bark — The normal key-pushing sound is replaced with a barking sound.
- facepunch — Changes all texture to the Facepunch logo. (Type while in-game)
- secret — Different Credits music. (Type while on the Main Menu, then proceed to the Credits)
- vinh — Extra Secret Credits Scene. (Type while the credits are on screen)
The Stanley Parable needs to be off!If you want to use these cheats to get achievements. Remove -console or any launch command from your launch settings in your Steam Library. *Refer back to Console Access*
First, locate your Config file for The Stanley Parable under:
Add these lines at the bottom of the config file as shown above. (You can change the key bind to your liking) Ex: bind «x» «~;_u» —> bind «z» «~;_u» *Press Z in-game
bind «x» «~;_u»bind «MWHEELUP» «cl_fov 40»bind «MWHEELDOWN» «cl_fov 90»bind 1 «fire_rocket_projectile»bind 2 «ent_fire !picker unlock; ent_fire !picker open»bind 3 «ent_fire !picker unlock; ent_fire !picker close»bind 4 «ent_create_portal_companion_cube»bind 5 «ent_create_portal_weighted_cube»bind 6 «ent_teleport player»bind «r» «ent_remove»
Save and close the word editors.Go back to the location of the config.ctg file.
Right-click and press «Properties».
Click on «Read-Only».Now Apply and OK!
- X — Activates the Unachievable Achievement (If you have any problems, refer to this Guide)
- 1 — Shoots a rocket out of your face.
- 2 — Forces a door to open.
- 3 — Forces a door to close.
- 4 — Creates a Portal Companion Cube.
- 5 — Creates a Weighted Storage Cube.
- 6 — Teleports the player based on where Stanley points at.
- R — Removes any entity, mainly doors.
- Scroll Wheel — Zooms in and out based on Scroll Wheel movement.
The Outer Worlds
- Жанр: экшн-РПГ
- Доступно на: Windows, PS4, Xbox One, Nintendo Switch
Большинство игр в жанре интерактивного повествования (если не считать экспериментальные проекты вроде The Stanley Parable) следуют линейной концепции, чего не скажешь об РПГ, где много и концовок, и способов добраться до каждой из них. Одна из таких игр – The Outer Worlds, по своему шутливому тону схожая с The Stanley Parable.
Здесь вам поручена грандиозная задача – решить судьбу голодающей космической колонии. Любое испытание, которое выпадет на вашу долю по ходу сюжета, можно преодолеть разными способами, в зависимости от выбранного стиля игры. Благодаря этому хорошо подвешенный язык может вытащить из неприятной ситуации, но и старый-добрый метод решения вопросов с помощью грубой силы тоже работает.
С точки зрения игрового процесса The Outer Worlds, конечно, сложнее чем The Stanley Parable – тут и сражения, и прокачка, и много чего ещё, но при желании можно установить самый лёгкий уровень сложности и без особых затруднений наслаждаться сюжетом, раз за разом открывая всё новые концовки.
Portal 2
- Жанр: платформер/головоломка
- Доступно на: Windows, Linux, Mac
Учитывая, что The Stanley Parable выросла из мода на Half-Life 2, почему бы не обратить внимание на её некоторое сходство с ещё одной игрой от Valve, действие которой происходит в той же вселенной. В Portal 2 вы прокладываете себе путь через заброшенные лаборатории компании Aperture Science после того, как ваш старый заклятый враг, ИИ GLaDOS, побеждённый в предыдущей части, возвращает себе управление над комплексом и начинает строить новые смертельные ловушки, лишь бы не дать вам выбраться на свободу
GLaDOS следит за каждым вашим шагом и при каждой удобной возможности отпускает саркастические комментарии
В Portal 2 вы прокладываете себе путь через заброшенные лаборатории компании Aperture Science после того, как ваш старый заклятый враг, ИИ GLaDOS, побеждённый в предыдущей части, возвращает себе управление над комплексом и начинает строить новые смертельные ловушки, лишь бы не дать вам выбраться на свободу. GLaDOS следит за каждым вашим шагом и при каждой удобной возможности отпускает саркастические комментарии.
Пронизанный колким юмором сюжет – одна из главных особенностей этой игры, наряду с уникальным геймплеем и хитроумными головоломками, которые становятся всё более изощрёнными по мере прохождения. Даже тот факт, что для Aperture Science вы по сути не более чем расходный подопытный материал, заставляет улыбаться – очень уж забавно это преподносится.
Hidden Developer Text
- In an extremely interesting feat of programming, the developers left a peculiar little file in thestanelyparable/bin — README.txt
client.dll which is also in the same directory contains a message:
, which contains the word «sup». In the demo, this contains «hi timmy!» instead.
PLEASE STOP LOOKING AT THE GAME BINARIES. THANK YOU.
In the game’s default configuration file, one of the last lines includes a comment:
name "Gran PC" // that's me! <3 you all!
In the facepunch_brushbased.vmt material file, this message can be found:
// Hi FP!
In the dev/cabinets.vmt material file, another secret message was included:
"%keywords" "SECRETS SECRETS WILLIAM IS GOOD AT HIDING SECRETS"
In the coffee3.vmt materials/overlays file, yet another secret message was included:
"%keywords" "IF YOU FIND THIS DONT SHOW THIS TO DAVEY OR ILL GET YOU - WILLIAM"
Его звали Стэнли
Главный герой игры, Стэнли – типичный офисный работник. Хотя скорее его стоит назвать клиническим – он безвылазно сидит в своём крохотном кабинете под номером 427 и беспрекословно выполняет команды, которые приходят ему на компьютер. В один ужасный для бедняги Стэнли день указания сверху перестают поступать, что и заставляет героя покинуть своё рабочее место.
Обнаружив, что весь остальной персонал исчез, молчаливый герой, сопровождаемый лишь комментариями рассказчика, пускается на поиски причин происходящего. Буквально пройдя один единственный коридор, герой встречает развилку – две абсолютно одинаковые двери. Рассказчик мягко произносит: «В поисках правды Стэнли отправился в левую дверь». И тут в голове игрока раздаётся дикий треск – так разрываются привычные шаблоны, заготовленные годами другими проектами.
Headliner: NoviNews
- Жанр: графическая новелла
- Доступно на: Windows, PS4, Xbox One, Xbox Series X/S, Nintendo Switch, Mac
Headliner: NoviNews – это повествовательный симулятор редактора популярного новостного издания, в котором вам поручено одобрять или отклонять предлагаемые к публикации материалы. Ваш рабочий инструмент – два штампа, зелёный и красный соответственно, и от того, какие статьи будут вами одобрены, будет меняться общественное мнение и положение дел в окружающем вас мире.
Темы статей могут быть разными: от споров по поводу того, как должна работать система национального здравоохранения, до рекламы нового алкогольного напитка сомнительного качества, которую продвигает один из инвесторов издания. Друзья, члены семьи и коллеги будут часто пытаться повлиять на ваши решения, убеждая взглянуть на ту или иную ситуацию с их стороны, но в конечном итоге выбор за вами. В игре есть несколько концовок, зависящих от того, что вы допустите к печати.
Story time
It didn’t take long after it’s release on steam until the first threads in the steam forum appeared asking how to get this particular achievement. Sooner or later a few people said that they got the achievement, but .
It took a few days more until people started reverse engineering the game and found out that there is a special command hidden inside the game files, which awards the unachievable achievement. Here is that code:
if ( !sub_104B22A0(v26, "map1", 4) && RandomInt(1, 15) == 8 && v46 && *LODWORD(dword_107E1B28) > (float)(*(float *)&dword_107E1898 + 20.0) ) { v27 = *(_DWORD *)(sub_1027BBA0() + 28); v28 = *(_DWORD *)dword_107E1B30; v41 = (int)"_u\n"; v40 = v27; v39 = dword_107E1B30; (*(void (__cdecl **)(int, int, char))(v28 + 156))(dword_107E1B30, v27, "_u\n"); }
Ok you probably have no idea what all that stuff means. But don’t worry, I can explain parts of it:
- You have to meet a few criteria, I have no idea what those criteria are but they changed over time anyway… I’ll tell you more about this later
- There is a random factor which decides if you get this achievement or not ( only 1 out of 15 will get the achievement, even though they meet all the additional criteria)
- The MAGIC command which gives you the achievement is this one: “_u” (probably the u stands for unachievable ;))
Ok so after finding this code, the users tried entering the command “_u” into the game’s console. But all they got was a strange error: . As you can see, this is no ordinary error warning and this meant that the users were on the right track.
From here on things got rather easy, it seems there is a special character in the source console which allows you to execute the command even though the developer of The Stanley Parable tried to block it, this character is the tilde (~).
But yet again the developer seemed to be one step ahead, as the tilde character has been blocked from the source console ( even though it normally isn’t ).
After that users tried binding the command “~_u” in the configuration file. But somehow that wouldn’t work. The reason why this wouldn’t work either was that the game overwrites all of it’s configuration files upon starting. To circumvent this behaviour users started protecting the file from further edits by setting the configuration file to Read-Only.
After this was done, upon pressing the keybind for the “~_u” command the users finally got their precious and how I think, well earned, unachievable achievement.
Unused Audio
Unused Narration
There is unused narration that’s meant to play in the Playtest Ending after dropping into the hole. However, these lines (with the exception of the third) and their soundscripts are called PlaytestFinale_1_00 and PlaytestFinale_2_00 respectively, whereas the actual map is looking for PlaytestFinale_1 and PlaytestFinale_2. Because these quotes are played from ambient_generic entities and the third quote has no inputs or outputs to ensure it too plays, it goes completely unused.
«No, wait.» | |
«Stanley? Where are you? Don’t go anywhere, I c- I can’t follow you there, I can’t help you!» | |
«You need to come back! You need to- no, ju- just stay there! I’ll find a way to get you out!» |
In turn, this unused dialog from the Museum Ending hints at it originally being more similar to the mod. The standalone game instead has Stanley fall into the machine.
«And so he entered the chamber and stepped into the machine.» |
Museum Narration
In the Museum Ending, there is a large room dedicated to unused narration takes that are not otherwise heard in the game. The narration can be found in the «echoroom» folder in the game’s files.
Confusion Ending
«Now then, this elevator for sure would get him right back on track to where he was supposed to be in the story.» | |
«Where were all of his co-workers? Oh, I don’t know, how about… they’re throwing a surprise party for him for all his button-pushing. Does that sound plausible to you?» | |
«Oh, for crying- is this that other building?» | |
«Hmm, let’s see. Stanley walked through the green door.» | |
«Nothing there? Shoot. Well, try the other one, then.» | |
«Still nothing? Hmm. I don’t know. Well in that case, tell you what, you win. Congratulations. You did it. I know you put in a lot of hard work, and it really paid off. So, good job. Hmm, what do we do now? I don’t- Stanley, where are you, right now? Wh-Where am I? I’m- I’m trying to figure out, but I- I can’t- Stanley? Who am I? Can you speak to me? Please talk! Have we done this before? Have we been in this room before? How many times have we done this? How many times have I said these exact words? Say something, anything! Help me Stanley, I don’t know who I- what I- I- Stan- Stan- help- don’t-» |
Monitor Room
«When Stanley came to the lift, he traveled upward to the power source at the top of the facility to end this injustice forever.» |
Games Ending
«Now look closely, Stanley. See how it’s impossible for the player to do anything in this room? Perfect example of poor level design. Textbook mistake. It’s the kind of thing you pick up on intuitively if you had even the most fundamental understanding of good and bad game design. But of course, you being you, you’ll probably spend the next hour trying to solve it. Here, I’m just going to make this easy on you.» |
Zending
«Stanley pushed the number six.» | |
«Then he pushed the number four.» | |
«Then he pushed the number eight.» | |
«And finally, he pushed the number six.» | |
«And finally, he pushed the number nine.» | |
«Stanley walked over the bridge.» | |
«Stanley pushed the big red button.» | |
«Stanley pushed the orange lever.» | |
«Stanley jumped in the river.» | |
«Stanley stood on the roof.» | |
«Stanley stood on the snow.» |
Unused Sound Effects
Located in the «sound/ambient/levels/canals» directory are some unused sound files labelled headcrab_canister_ambient.
One piece of music (officially called Anticipating Stanley) goes unused in The Stanley Parable, though it is used in the demo.
Pre-Doors endings in The Stanley Parable
The following endings occur before you reach the two doors in both The Stanley Parable and The Stanley Parable: Ultra Deluxe. This section does contain minor spoilers, so read at your own risk.
Out of the Window Ending
Walk onto the chair for desk 434 to climb onto the desk itself. Crouch down once you’re on the desk and walk out of the window.
The Narrator will ask you a question during this ending and, depending on your answer, it will conclude in a different way.
Serious Ending
It’s important to note that the Serious Ending is not available in The Stanley Parable: Ultra Deluxe.
If you want to experience this ending in the original game, you first need to open the properties for The Stanley Parable by right-clicking on it in your Steam Library and add ‘-console’ to the Launch Options.
Next, start the game and you’ll find that a console has appeared on the main menu. Now you need to type ‘sv_cheats 1’ into the console and submit it.
You can do this an additional two times for slightly different dialogue from The Narrator.
Whiteboard Ending
Sometimes, when the story resets, you’ll discover that the office adjoining Stanley’s has been transformed into a blue room.
When this occurs, you can open door 426 and discover the Whiteboard ending. On the whiteboard, you’ll find the code for or the option to switch on ‘Bark,’ which causes a barking sound to occur whenever you press the Interact button.
The blue office occurs randomly.
Soma
2013 / PC, Mac, Xbox One, PS4Что делать: чувствовать боль машин
Главный герой Soma отправляется в поликлинику для сканирования черепной коробки. По завершении процедуры он снимает с головы специальное медицинское ведро и понимает, что буквально в мгновение ока переместился в какое-то зловещее, плохо освещенное, полузатопленное место. Как он тут оказался, где все, и как попасть домой — на эти базовые вопросы ответы найдутся быстро, но возникнут другие: например, что и почему случилось за стенами этого заведения. Soma полностью раскрывает тему за смешные по любым меркам пять часов — но история тут настолько глубокая и одновременно резкая, что спустя эти самые пять часов чувствуешь себя полностью опустошенным. У этой игры много общего с вышедшей спустя несколько лет Prey — как минимум в лейтмотивах — но при этом нет ничего, гм, лишнего: ни стрельбы, ни крафта, ни многочисленных персонажей и беготни туда-сюда. Действие Soma разворачивается в реальном времени: в дебюте игра навязчиво пробуждает главного героя в самой обычной квартире, а потом провозит его на поезде метро. К финалу становится ясно, зачем все это: вот эти вот несколько часов, что вы играли, были пятью часами из жизни простого пациента поликлиники, и его ощущения синхронизированы с ощущениями игрока. Для таких игр есть одно слово — гениально.
Jazzpunk
2013 / PC, Mac, PS4Что делать: работать суперсекретным шпионом в разгар альтернативной Холодной войны
Будем честны: не все игры из этого списка можно посоветовать каждому. Одни могут показаться слишком скучными, в других — гребаные головоломки, в третьих — сраные скримеры и никакого умиротворения, в четвертых — сплошное умиротворение и снова скучно. Jazzpunk можно смело советовать всем. Это сюрреалистический шпионский детектив с колоссальным количеством гэгов. В его альтернативной реальности тоже была (или есть) Холодная война, но на этом сходства с нашей историей заканчиваются. Чтобы отправиться на задание, герой принимает какие-то таблетки, а по долгу службы ему придется неправильно готовить рыбу-фугу, звонить Сатане и мочить какого-то Хонду. Или какую-то…
Количество и качество гэгов Jazzpunk так велико, что только ради них обшариваешь каждый угол в игре. А она этим пользуется: однажды автор этих строк облазил самое большое здание в игре — трехэтажный отель, зайдя в каждый номер. И да, стоит признать, что в Jazzpunk есть стрельба: в форме пародии на Quake 3, почему-то стилизованной под свадьбу. Великая игра.
Slender: Eight Pages
2012 / PC, Mac Что делать: не оглядываться
Основанный на городской легенде о Тощем Человеке, простой как палка хоррор от первого лица: вы ходите по лесу и каким-то мутным постройкам, собираете обозначенные в названии странички, а за вами по пятам следует эта мразь.
Slender — лучшее подтверждение тезиса, что видеоигры позволяют самыми ничтожными средстами вызывать сильнейшие эмоции. Впоследствии у этой бесплатной поделки на Unity появился менее всратый сиквел The Arrival, также эффективно вынимающий душу. Но посмотрите, как работал оригинал.
https://youtube.com/watch?v=Xe1rdFrCkq0
Над материалом работали: Стас Ломакин, Денис Майоров, Петр Сальников (текст про Soma).
Console Easter Eggs
Certain commands entered into the developer console will result in Easter eggs instead of actual development things:
- _430_disable — Presumably would disable the Click on door 430 five times achievement, but just outputs «heck no!» into the console.
- _u — Based on its name, it would seem to give you the Unachievable achievement, but it instead outputs «Hey don’t you even try» to the console. Despite this, there are ways to get this command working.
- bark — Barks whenever you click on anything. The lower-right corner of the whiteboard in the Whiteboard Ending mentions this Easter egg.
- hideous — Opens a Steam Overlay web browser window pointing to the Official Team Fortress 2 Wiki, opened to a random hat that Hideous (one of the 3D artists who worked on The Stanley Parable) contributed to.
- imabird — Enables the «flight» effect from the downstairs path/Mariella Ending during normal play.
- raphael — After entering this, every line of narration will be replaced with «Stanley.«, in reference to a gleefully caustic teaser trailer wherein the Narrator responded to an email from a chap named Raphael.
- sv_cheats 1 — When entered into the full version, instead of enabling cheats, it will instead whisk you away to a secret map to get a stern talking-to from the Narrator, about why the player has forcibly entered the command, reasoning that the player will break the game. Repeat two more times for additional dialogue. In the demo, however, it simply outputs «Why?», meaning that the command was unfinished.
***
The Stanley Parable, как и Dear Esther или Gone Home, очень сложно мерить привычными для данного сорта развлечений категориями – и в этом смысле проект Дэйви Рэдена очень сложно назвать игрой в исконном смысле этого слова. Скорее это моноспектакль, интерактивная притча, своеобразное высказывание, которое подойдёт для тех, кому хочется разрушить собственные стереотипы по поводу видеоигр или кто хочет увлекательного и своеобразного нарратива. Тем же, кто зачёркивает фломастером дни в календаре до выхода Battlefield 4 и Call of Duty: Ghosts, тут делать нечего.
P.S. Если решитесь поиграть – обязательно оцените демо-версию, которая на самом деле является не сколько демкой, сколько эдаким приквелом-интермедией, которая отлично вводит играющего в курс того, что происходит и случается в стенах неизвестного учреждения, где работает бедняга Стэнли.
We want to express our special thanks to Davey Wreden for providing the copy of his game.
The Henry Stickmin Collection
- Жанр: Point & Click
- Доступно на: Windows, Mac
Прежде чем студия Innersloth пришла к успеху с Among Us, один из её основателей под ником PuffballsUnited выпустил The Henry Stickmin Collection – сборник мини-квестов, выходивших в конце нулевых в виде браузерных флеш-игр. Вас ждут 6 отдельных историй, в центре которых мелкий преступник Генри, то и дело норовящий нажить приключений на свою голову: он проникает в тюрьмы, незаконно попадает на борт воздушного судна, сражается с гигантскими роботами, и это лишь некоторые из передряг, в которых он оказывается.
В распоряжении Генри есть оружие и различные гаджеты, благодаря которым можно по-разному подойти к решению каждой возникающей проблемы. Вы сами выбираете, что использовать, а затем смотрите, к чему приведёт это решение, причём часто бывает так, что казалось бы очевидный вариант оказывается наименее удачным – игра то и дело обманывает ваши ожидания, развивая события совершенно неожиданным, но забавным образом. Как и в The Stanley Parable, здесь есть несколько возможных развязок, зависящих от выбора игрока.
Right door endings in The Stanley Parable
These endings only occur if you go through the right door in The Stanley Parable or The Stanley Parable Ultra Deluxe. The instructions below are purposely simple, but still contain minor spoilers for both games.
Apartment Ending
Take the elevator in the warehouse to the upper floor and follow the corridor until you reach a door. Next, go through the door and pick up the phone.
Art Ending
For this ending, you need to travel on the elevator in the warehouse until it’s going over the catwalk. At this point, drop down the catwalk and walk forward to reach two coloured doors.
You now need to go through the blue door three times. At this point, The Narrator will return you to the original door room, but, this time, there will be a third door.
Next, follow The Narrator’s instructions until you reach the baby game. This is where the Art Ending becomes complicated.
To obtain this ending, you need to play the baby game for four hours and, at the two hour mark, The Narrator will add in a second button you need to press. If you fail the baby game at any point, you’ll receive the Games Ending instead.
Cold Feet Ending
Walk onto the elevator in the warehouse and, just as it starts moving, walk back onto the platform behind you. After doing this, jump from the platform onto the ground below.
After leaving the employee lounge, take the door on the left and go down the elevator.
Games Ending
It’s important to note that this ending plays out slightly differently depending on whether you’re playing the original Stanley Parable or Ultra Deluxe.
In both games, you reach this ending by jumping down onto the catwalk in the warehouse while travelling on the elevator. Next, you have to go through the blue door three times and, afterwards, follow The Narrator’s instructions until you reach the baby game, which you have to fail.
It’s at this point that the ending will deviate depending on which version you’re playing:
Stanley Parable
Follow The Narrator’s instructions and, when prompted, place the box on the button. Once the elevator rises, jump down the hole and then off the ledge in the new location you find yourself in.
Now wander through the corridors until you find room 437 and, shortly after leaving it, this ending will conclude.
It’s possible to break the puzzle by putting the box through the door.
Ultra Deluxe
Explore the new areas you visit and, when The Narrator leaves, drop down one of the holes found in the goals.
You can go down either of the goals.
You then need to go off the ledge in the next area you reach and, afterwards, wander through the corridors till you find a room labelled 437. The ending will end shortly after you’ve left this room.
Not Stanley Ending
Take the elevator in the warehouse to the upper level and follow the corridor along until you reach the phone room.
Next, crouch down by the plug socket and interact with it to unplug the phone.
You now need to return to the doors room and, once they open, head through the right door. Finding your way blocked, backtrack and go through the left door.
After the game resets, go through the right door again.
The Narrator will reset the game once more and, this time, you need to head through the left door and visit the boss’ office.
Zending Ending
Get on the elevator in the warehouse and wait until it’s passing over the catwalk. When this happens, drop down to the catwalk. If you miss, you’ll receive the Cold Feet ending.
Once you’re on the catwalk, keep moving forward until you reach the two coloured doors. From here, follow The Narrator’s instructions and he’ll take you to the starry dome.
When you’ve reached the starry dome, exit again by the door and travel down the corridor to reach a staircase. You now need to jump off the staircase until the game resets.
Quadrilateral Cowboy
2016 / PC, MacЧто делать: хакать!
Студия Blendo Games сначала занималась очень маленькими, но очень обаятельными играми, напоминающими короткометражные боевики от первого лица — очень стильные, хотя у всех героев там почему-то квадратные головы. Один проходился за 15 минут (Gravity Bone), другой за 20 (Thirty Flights of Loving); они не стоят в нашем списке отдельно, но настоятельно рекомендуем в них сыграть — это маленькие произведения интерактивного искусства.
Quadrilateral Cowboy — первая большая игра Blendo: шпионский экшен в альтернативном 1979 году, «кибепанк XX века». Вы числитесь в хакерской группировке. Ключевой элемент геймплея — собственно, хакинг: герой повсюду таскает с собой всякие приблуды для взлома камер, ловушек и прочего. Ощущение, когда ты деловито раскладываешь свой ретрофутуристический ноутбук и хитроумными командами нагибаешь местную систему безопасности — бесценно. Хоть и требует определенной усидчивости.
Superliminal
- Жанр: головоломка/приключения
- Доступно на: Windows, PS4, Xbox One, Nintendo Switch, Mac
Если вам понравилась The Stanley Parable, обратите внимание на ещё одно приключение от первого лица с головоломками – Superliminal, в которой вы становитесь участником экспериментальной программы терапии сновидений. Ваш персонаж застревает в альтернативной реальности, выбраться из которой можно лишь следуя инструкциям от рассказчика, доктора Гленн Пирс
Большинство головоломок в игре основаны на физических принципах и используют сочетание искажённой перспективы и оптических иллюзий. Для их решения часто понадобится мыслить нестандартно, выходить за привычные рамки (иногда в прямом смысле).
Да, повествовательная составляющая в Superliminal не играет такой же важной роли, как в The Stanley Parable, но разгадывание увлекательных тайн в ней тоже присутствует, а взаимодействовать с головоломками может быть довольно весело благодаря их необычным механикам
Back to the Future: The Game — Episode 1 It’s About Time [RUS] (2010)
Мы все помним увлекательный телепроект «Назад в будущее». Чудаковатый профессор вопреки законам физики изобрел свою машину времени. То и дело он перемещается во времени, исправляя ошибки своих предшественников. Все было отлично, пока в дело не вступил молодой помощник. Именно с этим парнем связано большинство игровых ситуаций. Героям игры …
Год выпуска: 2010Жанр: Adventure / 3D / 3rd PersonРазработчик: Telltale GamesИздательство: Telltale GamesСайт разработчика: http://www.telltalegames.com/bttfofferЯзык интерфейса: Русский (текст)Платформа: PCОперационная система: Windows XP / Windows Vista / Windows 7Процессор: Intel Pentium 4 3.0GHz / AMD Sempron 3600+
PC игры / QUEST
Подробнее
SCP-087
2012 /PCЧто делать:
Подопытные утверждают (их показания подтверждаются аудиозаписями), что слышат тревожные возгласы, предположительно издаваемые ребенком от █ до ██ лет. Источник звука находится примерно в 200 метрах под первым пролетом. Тем не менее, попытки спуститься вниз не приблизили подопытных к источнику звука. Глубина лестницы, вычисленная по Исследованию 4, самому длительному из проведенных, гораздо больше теоретически возможной глубины как самого здания, так и геологических формаций вокруг. На данный момент неизвестно, кончается ли SCP-087 где-либо.
https://youtube.com/watch?v=mOPAGvyukho
Firewatch
- Жанр: симулятор ходьбы
- Доступно на: Windows, PS4, Xbox One, Nintendo Switch, Linux, Mac
Наша первая рекомендация – Firewatch: ещё один симулятор ходьбы, со сложными персонажами и увлекательным миром, полным загадок. Действие игры происходит летом 1989 года, а главный герой в ней – смотритель на лесной пожарной вышке по имени Генри, который устроился на эту работу, чтобы сменить обстановку в связи с семейными проблемами.
Теперь он несёт службу в национальном парке в штате Вайоминг и пребывает практически в полном одиночестве. Его единственный компаньон – начальница Делайла, с которой Генри поддерживает связь по рации. И всё бы ничего, да только в лесу начинают происходить странные события, которые поначалу кажутся никак не связанными друг с другом.
Как и в The Stanley Parable, здесь присутствует решение несложных головоломок и исследование мира, но основное внимание уделяется взаимоотношениям Генри и Делайлы, а также распутыванию истории, которая случилась в парке задолго до того, как Генри впервые заступил на службу
Коды для The Stanley Parable
Разработчики проекта заблокировали использование кодов в игре. Но небольшими манипуляциями геймер может открыть доступ к интересным кодовым фразам, открывающим новые возможности для прохождения и делающим разнообразнее сам геймплей. Пользуемся, но помним, что чрезмерное читерство полностью убивает интерес к прохождению.
Запустите игру с параметром «-dev -console«. Правый клик на игре в стиме и войдите в свойства. Нажмите «установить параметры запуска» и напишите туда «-dev -console«. Во время игры нажмите ~ (тильда) для открытия окна консоли. Затем введите туда один из следующих чит кодов и нажмите Enter для их активации: sv_cheats 1 — телепорт в комнату с секретной концовкой. imabird — стэнли плавает, может летать. Bark — рассказчик рявкает как собака Raphael — Stanley Stanley Stanley Stanleyfacepunch — изменить текстуры текущей карты Secret — специальный бонус во время титров Hideous — показать Team Fortress 2 wiki Vinh — допольнительный секрет во время титров ent_fire zaxis_paperpocalypse turnon — рассеянные формы появляются в офисе ent_fire zaxis_stormy togglesound — запустить звуки дождя в офисе ent_fire zaxis_boxvillie turnon — картонные коробки появятся в офисе ent_create_portal_companion_cube — призвать куб-помощник Bind 2 «fire_rocket_projectile» — 2 гигантских огня по сути — бесполезная ошибочная ракета
Unused Graphics
With the exception of the words «LOADING DOCK ABCDE», this image is entirely unused. It features an early sign for the Mind Control Facility as well as an altered line of the opening text that replaces Stanley’s name with «Loading Dock A».
A Minecraft version of the «Nodraw» Hammer tool. Stored with the Minecraft graphics.
Text from a scrapped part of the Confusion Ending.
An unused (and very happy) screen for the monitor room.
Although this screen is used (it appears above employee 001 in the monitor room), it’s almost impossible to see Clippy or what he’s saying, even when standing right below it in the Confusion Ending.
A message from a developer taunting another developer.
There are also lots of leftover Portal 2 textures scattered around the materials folder, including chapter previews, co-op HUD icons, and GUI elements from the Robot Enrichment store.
Linux Screenshots
The Linux version of the game (Tea Edition) adds four screenshots to the game’s directory — one 512×384 TGA, one 512×384 VTF, and two 1920×1080 JPEGs. While the TGA and VTF files appear to be normal screenshots of the game (albeit in… unusual formats for screenshots), the JPEGs are screenshots of The Raphael Parable, a fan-made mod for The Stanley Parable.
(Source: Original TCRF research, Level_70, GiovanH)